*یارب نظر تو برنگردد ** از صبرتان ممنون ** پیشنهاد این است که از فیلم مستند عشق محیط بانان دیدن فرمایید* * اصل پنجاهم قانون اساسی حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است*** لطفا برای دسترسی به وبلاگ اصلی روی لوگوی زیر لکیک کنید ازثبت انتقادات و پیشنهادتان درقسمت نظرات ممنونم***marquee

محیط زیست ماندگار

لوگوی محیـــط زیـســــــــــــت مــــانــــدگــار (آپلود , آپلود عكس , آپلود سنتر , آپلود فايل , آپلود دائمي دریاچه ارومیه و مشکلات زیست محیطی
درباره وبلاگ

ماموراجرایی (محیط بان )اداره کل محیط زیست استان مازندران و اهل خواف خراسان رضوی می باشم وبی که درخدمتیم برای ارتقاء استفاده بهینه از طبیعت و بیان بعضی از ایده های مورد قبولم می باشد
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان محیط بان خوافی و آدرس khafi-mohitban.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 73
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 73
بازدید کل : 28105
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1


ابزار نظرسنجی

href="http://tikbook.ir" target="_blank">خانه کتاب ایران - دانلود رایگان کتاب الکترونیکی,صوتی و موبایل خطاطي نستعليق آنلاين
محیط بان خوافی
موضوعات محیط زیست و خبری و سایر مطالب
چهار شنبه 4 / 2 / 1391برچسب:, :: 3:3 ::  نويسنده : بزمی رودی       

خشکی و صدمه در سواحل شرقی دریاچه‌ اروميه فاجعه‌آمیزتر است

» سرویس: استان ها - آذربايجان غربي

معاون محیط طبیعی محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت تالاب دریاچه ارومیه از لحاظ ارتفاع در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته مناسب نیست.

"حمید رعناقد" در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه مقدار آب مورد نیاز دریاچه ارومیه در مقایسه با وضعیت نرمال آن 20میلیارد مترمکعب است، افزود: با توجه به اینکه حقآبه دریاچه ارومیه طبق مصوبات 1,3 میلیارد متر مکعب تعیین شده و همچنین به دنبال اقدامات سازمان آب و جهادکشاورزی که این میزان آب تأمین شده، به نظر می‌رود، در چندین سال آینده شاهد روند بهتری در این راستا باشیم.

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته در وضعیت خوبی قرار ندارد، تبخیر زیاد در تابستان‌ را علت اصلی این وضعیت عنوان و تصریح کرد: بر این اساس اندازه تبخیر از اندازه ورودی آب زیاد بوده و موجب به بار آمدن اثرات منفی بر روی دریاچه می‌شود.

رعناقد با بیان اینکه خشکی و صدمه در سواحل شرقی دریاچه بسیار فاجعه‌آمیز تر از سایر قسمت‌هاست، اظهار کرد: عمق کم دریاچه و شرایط توپوگرافی زمین از جمله عوامل تأثیرگذار بر خشکی است که به دلیل وجود این شرایط در قسمت‌های شرقی دریاچه، هرگونه پسروی در آب بیشتر از سایر نقاط در این مناطق مشهود است.

معاون محیط طبیعی محیط زیست آذربایجان‌غربی همچنین از رسیدن شوری دریاچه ارومیه به 400 گرم در لیتر خبر داد و گفت: این در حالی است که در حالت نرمال آب دریاچه، (یعنی قرار گیری تراز دریاچه بر روی 1277 تا 1276 )شوری آب 180 الی 220 بوده است؛ البته منظور از شوری بودن صرفا نمک نیست، بلکه املاح دریاچه نیز است.

وی در ادامه همچنین به وضعیت بسیار مناسب تالاب‌های استان اشاره و اظهار کرد: با توجه به گذر از فصل زمستان و بارش‌های کم و زیاد صورت گرفته و همچنین به کارهای احیایی سازمان، وضعیت تالاب‌های استان بسیار مطلوب است.